lördag, juni 27, 2009

sved, danske og festivalkitsch

jag svettas. det är så sjukt varmt i mitt rum, trots nerdragna persienner, och jag har bråkat med min packing hela dan. tält, partytält, sovsäck, varma kläder som påstås behövas, massa bra grejer och grunkor som definitivt kommer behövas, diverse konserver, alla små kläder som kommer behövas och så vidare och så vidare. för att inte glömma mina fantastiska röda ballerina i plast med små blingblingatteraljer på. festival! så jag svettas hursomhelst. men ack så lycklig! för hanna kom och anna kom, som små räddande änglar - och vips löste det sig med packningen och jag är numera endast PEPP! imorrn far det till roskilde. det far och viner i bussen, hoppas jag. och jag ska göra goda mackor till matsäck och jag har gjort fina handtag till partytältet så det är smidigt och jag har koll på det mesta tror jag. jag har tillochmed biljetterna! så nu blir det danska för hela slanten. ske ma å ske ma daans fö´st? iiiih.

åh jag minns den våren när vi blev så fruktansvärt fulla och snodde massa sprit hos någon som låg och sov och jag låtsades att jag var en dansk (ibland skånsk) toastmaster heela kvällen. "pratade" danska hela kvällen, dvs upprepade samma fras om och om igen under hela kvällen. och sen klättrade vi över ett staket och jag vaknade med ett snapsglas i jackfickan. det var tider det - det ska göras om NU!

just for i helvede - jag har ju fått en lägenhet! check it out.
natten innan jag skulle skriva på drömde jag mardrömmar om att jag inte visste var jag skulle göra av alla städprylar - för det fanns inget städskåp. men jo, det finns! och garderober. så jag kommer överleva, haha! och det är stentrappor upp till mina kommande 40 kvm, med stort kök där man kan ha ett runt bord. indeed. det kommer säkert vara halvdant i början, men sen kommer det bli prima. det är ett jag är säker på! och då får alla komma och hälsa på. åh jag längtar.

och det ska bli sol och stekhett i veckan minsann.
svett med andra ord.

1 kommentar:

Tove sa...

Grattis till lägenheten! Hoppas att du hade det lika härligt som anna på roskilde (och att du inte är lika förstörd efter).