lördag, januari 03, 2009

2008 - livet och bloggen

2008 var året då jag
insåg att det var över men även fick total distans - till slut.
hängde på rfsl ungdoms kongress i linköping och träffade på massa bra folk.
tränat på att säga nej och misslyckats en hel del.
blev vald till kassör i socionomernas festeri.
och emelie och hanna snodde biostolarna från världens bar.
var alldeles för full på sista april och skrålade både kalmarevisan och samson på tok för mycket.
gick med i rfsu linköpings styrgrupp.
fick mitt första jobb inom omsorgen. fick även mitt andra jobb inom omsorgen och desto fler erbjudanden. yey!
blev ledamot i socionomsektionen i norrköping.
fruktfastade och mådde bra!
var på världshistoriens första uppsala pride och jag var stolt.
var både i berlin och barcelona.
hängde hela veckan på europride i stockholm. var även i danderyd för första gången.
dejtade ett antal personer, blev förälskad i ett mindre antal, trodde jag var kär men var inte det.
gjorde en del dumma grejer som jag ber om ursäkt för.
inte började träna på ett helt år.
valdes in i valberedningen för tjejjouren i norrköping.
brände av blodkärl i näsan.
latchade runt under nolle-p.
började joura på hbt-jouren.
inte läste några utav böckerna i min bokhylla, utan endast kurslitteratur.
lärde känna nya kloka människor och upptäckte fantastiska sidor hos folk jag redan kände.
började blogga helt enkelt.

tankar om året som bloggare
10 mars skrev jag kära vänner. jag har en blogg. det var nystarten.
försökte införa horoskop och dagens ord och fråga, men det är svårt att vara konsekvent. ska bättra mig.
insåg att det är betydligt fler än jag trodde som läser min blogg. oh my. jag som skriver så mycket blaj.
det har blivit väldigt mycket citat. jag gillart. förstår att det mest ät kul för de som fattar men hur som. jag gillart.
har även blivit en hel del listor. egentligen är jag mot listor men de liksom tog över mig på nåt vis.

Inga kommentarer: