fredag, januari 02, 2009

jul & nyår helt enkelt

julen har varit. nyår har varit. jag har inte uppdaterat bloggen.
julafton firades i nyktert tillstånd med pappan och släkten. det var liksom min tur att köra i år. och tänkt att jag överlevde ändå. moaha. juldagen firades med mamman och släkten och massa mat och lite vin. och en mindre lyckad utgång. måste tyvärr säga att det var den värsta juldagsutgången på flera år. helt sinnes att man inte kan komma in nånstans! baah. men nej, inte för att vi ser ut som sjutton utan för att det var fullt. iallafall på alla ställen vi ville till.
i övrigt varit väldigt mycket springande på stan. men har iallafall träffat på en och annan kär vän.
nyår helt lyckat. tolv stycken bra pesoner, mycket vegetarisk och vegansk mat, skumpa, vin, galna bollar som hoppade runt. very najs fågelbajs med andra ord.

nu har jag börjat skicka in intresseanmälningar och sånt jox till diverse hyresfastighetsmänniskor. jes! nu hoppas jag bara på det bästa och fortsätter kampen i norrköping. fick en liten kick av allt folk runt omkring som flyttar än hit än dit.

vill inte vara sämre så jag gjorde också testet. personlighetstestet och här är jag.

ska nångång sen sammanfatta året men herrejösses jag orkar inte nu. ett konstigt år. jag får en känsla av att det hänt massor som känns som en evighet sen men som ju fasktist inte är det. tiden är ett konstigt påhitt. alltid går det fort och samtidigt väldigt sakta.

och jag hänger inte med.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha hemmafru bra gjort!

Anonym sa...

Jag dör så läskigt. Det stämmer väl lite va? Socialarbetare typ =) Jag ska med göra nu =)