söndag, januari 03, 2010

årets finaste

december fanns faktist, så även maj, även fast det inte syns. eller är det kanske därför de verkligen fanns, för att jag var därdärdär. här kommer den årliga (?) årsredovisningen.
here it is - Årets...

…projekt: sexdagarna is the shit! men 2009 var även det år jag ansvarade för socionomdagen. erfarenhet ger lärdom, eller vad säger man?

…sjukdom: den solbrända hornhinnan som visade sig vara en ögoninfektion från bajsvattnet på roskilde.

…botemedel: enorm stråhatt och solglajjor. i’m hot!

…musikupplevelse: roskilde.

…insikt: jag är inte mina prestationer och att det är helevetes mycket svårare än folk tror att få folk att prata. [å andra sidan tänker jag fortsätta presetera, because i like it!]

…vuxenpoäng: första cellprovslämningen.

…tantvarning: melodikrysset varje lördag sen i typ september.

…nya engagemang: hbtq-nätverket. och 2010 kommer bli året när vi etablerar oss.

…miss: stockholm pride.

…tillställning: majbarnsfesten. vinet som sög sig in i golvet var helt klart värt.

…utställning: den under behandlingskursen när vi fick lärarnas pris – tack vare vårt gröna tema – like it!

…inställning: you can do it.

…smeknamn: att hon inte fick nåt smeknamn.

…mest otippade händelse: kärlek!

…mest tippade otippade händelse: jag vågar inte sova längre, hon ligger med min bästa vän.

…nyupptäckta mat: soppa!

...konstigaste sättet att vakna på: ”varifrån kommer det fruktansvärt höga stönande och porrlätena ifrån? någonstans i min lägenhet, hjälp mig gud, nej tack och lov det är grannen. OH NO det är grannen! Det är grannen!”

...insikt 2: kärlek är inte så farligt som det först kan verka. hih.

…övervinnande av rädsla: föräldraträffande.

…djur: getingar i köket.

…nyfunna människor: anja som vän, ina som terapeutvän och minna som vän i viken.

…räddare i nöden: hanna

…sanning: att jag kanske inte ens förtjänar ragg för jag är ju mest elak mot dem.

…crush: moa svan

…tatuering:


…outfit: magväska och röda plastballerina med blingbling på.

…återfunna tv-program: tre kronor, måste insupas i mysställning med hanna och alex.

…datum: egentligen två – fjortonde augusti och andra december.

…varning: under våren risken för att gå in i väggen, under hösten risken för att bli toffel.

…resonemang: drick kaffe så blir du glad. och kissnödig. och då får du många pauser.
…visdomsord: fittan är porten till själen.

…uttryck: du kan vara… [exempelvis ”du kan vara snygg” istället för ”tack”]

…arg-för-att-jag-lägger-energi-på: idiotiska insändare som sitter på min anslagstavla.

…anka: medelåldersjannes resonemang ”Nej, det är kul när det kommer upp kontroversiella saker. Hon behövs som motvikt till alla attackflator och feministlesbianer.”

…livet: LIVET!


om jag verkar färgad i alla årets... så jaa, jag är kär!
årets finaste ever: minna.

3 kommentarer:

Erika sa...

Sweeet!!!

Unknown sa...

underbart skrivet fröken.

lisa sa...

ska februari oxå bli månaden som inte finns i bloggen? ;)