fredag, november 20, 2009

att leva med dina fördomar

transgender day of rememberence är det idag. hela dan. manifestation ikväll men jag ska inte gå för det är linköping. jag får sprida budskapet på hemmaplan helt enkelt. om transfobi och hatbrott och fördomar mot transpersoner. tänker på dem det berör, mer än det berör mig. dem som jag saknar. lyssnar på anthony and the johnsons.



den första december är det världsaidsdagen. den internationella dagen för kampen mot spridning av hiv/aids och mot fördomar om människor som lever med det. i år sätts fokus på stigma och diskriminering. vill du veta vad som händer i norrköping och linköping ska du kolla här.är du mer intresserad av uppsala check this out.


don't forget. remember. det är viktigt.

1 kommentar:

Erika sa...

Kom på att jag ju fick en jättefin brosch av dig med röda bandet!!