fredag, juli 25, 2008

att accepteras

åh days. days of our lives. har ni sett vilken fantastisk hemsida. och lär det här blogginlägget om serien. finns fler än jag.

apropå nånting annat.
det känns konstigt att gå från att bara vara, att vara vemsomhelst, till att bli accepterad. att någon ska behöva acceptera mig, respektera mig, att välja det. och visst, jag respekterar också folk och accepterar olika sätt att leva - men det är en konstig känsla att höra flera gånger hur någon ar svårt för men accepterar homossexuella och säger det till mig. folk accepterar mig. nämen tack du!

och därmed inleds pridefestivalen. de accepterades -förhoppningsvis- festival. som egentligen utmärker sig för mycket och borde veta sina gränser.

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha vilken ära att bli länkad till :D

Anonym sa...

Nån särskild person du har i åtanke som sagt just så? Kändes som att det var nåt du upplevt nyligen. Kram

Anonym sa...

Oj, var jag som skrev nyss o blidde visst anonym, var inte meningen alls. Och nej jag har inte alls tråkigt och försöker undvika att flyttfixa...