torsdag, augusti 07, 2008

sommar tvåtusenåtta

sommarn tvåtusenåtta. pride tvåtusenåtta. var ska jag börja?

det började med en helg på la isla de paula ellionora. det var lång väntan, mycket öl men framför allt kändishångel. eller var det en kändis? utnyttjad av en modell kanske. cool. bedöm själv. häh. tillbaka till verkligheten och tillbaka till pride. eller. pride it is. happy pride. det var en bedårande och rolig tiina som vi givitvis tror ler mot oss hela tiden men egentligen ler hon nog mot nån annan. bland de bästa på programmet var golden ladies. tänk att bli en sån! inte så mycket häng med varken björnar eller läderbögar, till någons förtret. däremot kan jag numera skriva udner på listan för golddiggers. hm. vet inte om jag gillart. men det bästa av bästa -och håll i er nu- kyss min plysch. med helena sandström och moa svan (jes i do remember). stackars er som missade den lapdancingen, eller hur man nu börjer det. förutom allt det roliga fick jag lära mig om lesbisk halvtimme och om hur fisar egentligen funkar. alltså den onda cirkeln i att hålla sig en hel dag för du inte vill fisa med din dejt och hur det går åt helevete då på natten när du faktit slappnar av.. mhmm. och jag fick givetvis inte bara dela ut kängor, utan jag fick också smaka på några. men jag är ju bara elak för att jag tycker om någon så mycket. ju.
ett smakprov kommer iallafall här.

-jag kör alltid med avbrutet.
-vadå, du och din högerhand.
-ja nu ä du skadeglad va, bara för att du har ditt på det torra.
-vi är inte torra.

så kan det låta på pride. happy pride. (är det påsk?) och måste säga också att det finns fantastiskt massa fina och bra och smarta och vrickade människor som man är lycklig för at man träffat. så även om jag nu kommer ut från bubblan så är jag glad ändå. och nu har jag säkert glömt allt det viktiga men ni förstår att det har varit en bra sommar tvåtusenåtta.