torsdag, augusti 14, 2008

olika

ord är roliga. det är roligt med ord och en kan undra hur vissa ord kom till. vem satt och klurade ut det liksom? och när blir det så vedertaget att folk tror att det är ett ord fast det egentligen är två. eller fler. som tråkmåns och slarvmaja som har blivit substantiv (blabla.. ting, såsom boll och ring) fast det egentligen är tråk-måns, slarv-maja, viktig-petter och fia-lotta. stackars alla dem! och fialotta som förövrigt egentligen är vadå? det är ju bara som två namn som fått världens innebörd bara sådär..

det går att leka med ord också. om en sätter dit s före olika ord blir det roligt, framför allt när det passar liksom. som vin - svin och öl - söl och lampa - slampa. ah. nästan. och slampor har jag verkligen ingenting emot, bara deras närmaste släkting slampflugan. slampflugor aka bananflugor är nog guds djävulsskap. hallå varför!? och vadå att de förökar sig på en vecka, det tar för i helvete bara nån timme innan de invaderat allt!! men jag har kanske kommit på det. eller ja, jag försöker iallafall. och det finns döda-slampflugorna-recept att tillgå vilket jag finner tillfredställande. fast jag bytte saften mot vin, för det verkar de gilla mer. såklart.

helgen har innefattat röda tånaglar, livet, barns frågor om livet, om att återpoppa popcorn, änglagård och så vidare vidare vidare vidare vidare...
en gång så hade jag en skiva med sara + jun och de sjöng låten o.s.v. mycket bra låt. ehähäh. hursomhaver så googlade jag på dem och se där vad som hittas --> det här och det här och jag är 99% säker på att det är jun. jes.

en anekdot från helgen.
- när jag får csn bara känner jag att jag måste ha en jacka. den mår ju så dåligt av att bara hänga där på galgen.
- precis som angelina jolie. hon bara känner, så fort hon fått hem ett barn, att nä jag måste ha ett till. jag har ju precis fått csn.

idag ska jag komma med några världsliga funderingar och tips.

fråga (den återkommande): var tar egentligen naveln vägen? och nej, då menar jag inte den långa delen som klipps av och som sitter ihop med moderkakan. jag undrar givetvis över den delen som går in i mig, och i dig och i alla. och var tar den vägen? magen? blodet? hur ser det ut, som små ådror som skingrar sig? det är som att alla tror de vet och det är självklart men ingen vet ju egentligen. eller?

tips 1: skilla. lyssna exempelvis på how will anyone know.
tips 2: absolut music 15. jag har den! lycka.

visdom: banan inte i mat. satan är kött.
lycka: spencer, alias putte, har kommit ut. äntligen. 9 augusti om jag inte missminner mig. och jag har sett massa fina jeanshängselbyxor för bebisar. vill köpa alla!

och jag ska också sätta upp en fin skylt i köket med texten:

hörrni.
vår housewife har blivit desperat och gittat från korridoren.
diska din egen disk.

tack dis.
återgå till dagens sysslor.

1 kommentar:

disa sa...

för en gång skull känner jag igen mig i typ allt du skriver (varför då kan man ju undra). samtidigt tänker jag att vad var det för nån stolle som sa det där om angelina jolie...haha tänk vad lite vin kan göra.

nu är jag hemma igen och ska däcka. sen funderar jag på att gå på detox i en vecka.(jag fattar inte hur du klarar dig som lever sådär jämt (för det gör du ju))

och ja det är ju helt klart jun som är jun.

pussfisk