fredag, augusti 29, 2008

jag har blivit utmanad

av ingen mindre än deez

Fem saker som finns på min ATT-GÖRA-IDAG-LISTA:

Imorgon ska jag:
  • helst gå upp astidigt och sy klänning
  • måla märken i märkesbacken
  • komma ihåg att ta med allt som ska med till finsittningen
  • finsittningen – yey! rödvin!
  • spexa och försöka att inte glömma för stora delar av texten
  • efterfest?
  • inte göra nåt dumt

Vad gjorde du för 10 år sedan?
  • nittonhundranittioåtta. jag var tolv år gammal. gick i sexan i bälinge och spelade fotboll på fritiden – ja det var då jag var lång som ett monster.
  • var ovetande om att farmor snart skulle dö och mamman och pappan skiljas i samma veva, vilket gjorde att jag började pendla till bälinge och blev trakasserad av busschaufförer som inte trodde på att jag var tolv.

Ställen jag bott på?
  1. bålsta – tills jag var två år så jag komemr inte ihåg så väldans mkt av den tiden.
  2. hembygdsvägen 19 i bälinge – detvillsäga hus inne i bälinge. wow.
  3. isgrena utanför bälinge – ett stort stenhus med gigantisk trädgård, skog och åker på tomten. och man kan inte tro det om mig, att jag typ bott på landet.
  4. kummingatan 6A i årsta – vi flyttade in till stan!
  5. hus i sunnersta – vi flyttade även in hos lena.
  6. lägenhet i flogsta – en kortis.
  7. flöjtvägen i gottsunda – lägenhet på nedre våningen
  8. flöjtvägen i gottsunda – lägenhet på våning två.
  9. herrhagsvägen 232 i stenhagen – radhus
  10. lägenhet i gottsunda – jag och johanna bodde ihop i ett år. bästa!
  11. 17 kvm studentrum i norrköping – och ja, där bor jag ju fortfarande…

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär?
  1. oj. vilken fråga. eeh… jag skulle bli av med alla lån jag har.
  2. inte kunna säga ”jag har inte råd” som ursäkt för att inte göra eller upptäcka nåt jag verkligen vill men typ inte har tid för.
  3. dela med mig till fina människor som behöver och är värda det.
  4. kunna bidra med pengar till bra grejer här i livet och samhället. så att andra kan rädda världen. eller – vi räddar den tillsammans!
  5. stoppa under madrassen, bara för att testa hur det skulle kännas liksom.

Regler: Svara på alla frågor.Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört. Lycka till!

jag utmanar:
lisa
emelie
ida
johanna
linda
gisela

3 kommentarer:

Anonym sa...

har svarat :)

Anonym sa...

Jag bangar. Sorry! En sexlista skulle jag dock kunna tänka mig svara på :)

Anonym sa...

Nu har jag med svarat!