lördag, maj 03, 2008

sista april

valborg valborg valborg.
oj oj oj. långt ifrån full som en kastrull. snarare som en hel gryta.
men roligt hade vi - på dagen. champagnefrukost med tok för mycket grejer som inte åts upp på långa vägar. en aning hets hit och dit och träffa ditten och datten... men så är valborg. man får försöka att inte ta det tills sig, utan bara hänga med. fast jag hade önskat lite mer lugn. sånt som händer när mycket folk ska enas. till slut champagnegalopp på göteborgs och helt dränkt i skumpa. roligt värre. lite mer häng i ekonomikum och så grillning. och där kom stupet. så där slutar historien. men jag kan berätta att vi var på norrlands och jag tappade bort min kofta och jacka. som tur är så har man gullungar till vänner som tag hand om den. yeah.

till jobbet på vägen hem. till tvättstugan så fort jag kom hem. och nu plugga?
johannes har inflyttningsfest ikväll. tema på present lutar mot mat... men ingen gryta för mig. tack! jag bjuder heller inte på gryta nästa helg eller på min födelsedag. eller nån mer dag förhoppningsvis.

ps. egentligen kan man ju inte göra så men jag ber om ursäkt och frånsäger mig nu ansvaret för om jag gjorde nåt dumt i samband med grytan. fast jag tror inte jag gjorde det. visst? ds.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du ska undvika grytan på födelsedagen. Blir det 1-literskastrull på min födelsedag då? =)