lördag, oktober 04, 2008

cheerleading, civilrätt och bebisar

ursäkta, jag har kommit fel... det är temat för tackfesten. help me. sport? jag kändes genast att cheerleader var min grej. eller tennisspelare. eller fotbollsspelare. fast mest av allt kände jag för knästrumpor och det har ju inte cheerleaders så ofta. men cheerleaders är ändå roligast på nåt vis. hmm. för simmare är ju uteslutet.

en sak saknade jag under pride. och det var det riktiga civilrättsliga äktenskapet. under debatter så var det som att rfsu och rfsl tyckte likadant och det var könsneutral äktenskapslagstiftning - men så är det inte. rfsu vill ha civilrättsligt äktenskap. kyrkan ska bara vara ett alternativ. läs vad åsa regnér skriver i svd. det är väldigt bra skrivet faktist.

såg dokumentär om reborns häromdan - dockor som ser ut som riktiga bebisar. och ve och fasa och jag är lycklig att de människor som hade dockorna har just dockor och inte barn. för okej att samla på dockor, men det är ganska stort steg till att hysteriskt tro att dockan är ett barn. att byta blöja, ha en miljon vagnar åt den och dessutom vilja att den ser ut som ens barnbarn. nej, där går gränsen.

ps. alla ni som ska på tackfesten och alla ni andra. håll käften, det är hemligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håll käften om vad?

Frida sa...

om cheerleadingen :) alla teman är hemliga. alltid. förutom att jag skriver om de i min blogg..
vem är anonym?