onsdag, oktober 08, 2008

gröt

jag var lite ofokuserad sist, det var jag. fast inte sådär lat så att jag inte gjorde nåt. det funkar inte på mig. eller alltså jag har inga problem med att göra ingenting, men det gör mig knappats kreativ eller effektiv. istället fikapausade jag med käraste karin. och då blev det både skolprat och annat prat. så jag kunde gå hem taggad - vilket ledde till att jag ändå inte skrev nåt.

dagens horoskop
Du är synnerligen ambitiös i dag och det kan göra någon upprörd. Det gäller att ta det lite varligt.

jag ska vara synnerligt ambitiös idag. det måste jag vara!

och så har jag lärt mig en ny sak i veckan. att det är kallt när det är stjärnklart eftersom molnen inte skyddar då. sant?

och jag drömmer massa konstiga drömmar hela nätterna. somnar på en gång, sover vad som kan verka som hela natten, mina åtta timmar, men vaknar och känner mig som gröt i huvvet.

2 kommentarer:

disa sa...

åh vad duktig du börjar bli på det naturvetenskapliga området :) vad stolt jag blir, det känns som om vi connectar på nåt vis :)

det är helt sant, värmen stiger ju uppåt, och finns det inget som stoppar det, till exempel moln, blir det allt på natten eftersom solen inte hela tiden bidrar med ny energi.

är det nåt mer du undrar?
eller jag borde kanske lägga ner...hmm

Anonym sa...

aah jag visste att det var kallt när det var stjärnklart, men inte varför. Tack för upplysningen!