söndag, oktober 12, 2008

rykten

rykten sprids inte av sig själv. så är det, så funkar det. om något sägs om någon eller något eller grupper, betyder det även att folk snackar och sprider. det tas inte från tomma intet. och det gör mig fruktansvärt less! jag förstår inte hur folk orkar lägga energi på att vara sura och arga och snacka om andra. av erfarenhet är rykten sällan sanna, utan bygger på lösrykta.. rykten. precis rykten! enligt NE en nyhet som härstammar från osäker källa och som snabbt sprids från person till person. och kan uppkomma spontant eller vara resultat av propaganda, desinformation eller vilseledande journalistik. det säger allt tycker jag. och jag tycker folk överhuvudtaget ska sluta snacka så mycket och bry sig mer om sig själva. vare sig det är sant eller inte.

jag får otäcka associationer till högstadiet. och kanske att rfsu borde informera även på universitetet för vetefan om världen blir bättre med åldern.

vill alla bara köra ner varandra? vad hände med solidariteten i världen. och respekten för att alla får göra som de vill och att det ska alla andra skita i. om man ändå inte tänker se det i mer positiv anda. tack!

ps. amanda jensen är snygg i verkligheten också. i know för jag såg henne, så det är inte bara ett rykte. om än min egen åsikt.

Inga kommentarer: