tisdag, juni 24, 2008

kan det bli bättre?

idag var ett nytt försök till intro. jag kommer dit och personelan blir förvånad. varför? chefen hade inte upplyst dem och på kvällen jobbade bara nyaste vikarierna. återigen. så tre timmar var jag där idag och kollade runt lite. tillbaka imorrn och dagen efter det för ytterligare intro.
och det bästa av allt. jag fick skriva upp mig på typ all vakant tid (den tid de hade skrivit upp mig på) - vilken blir ungefär 80 timmar (ink rast). på brågården hade jag schema på 136 timmar vilket är ungefär 74 %. nu har jag alltså 45 % inbokat i sommar. jippi!
och lönebeskedet kom. eftersom jag jobbade endast två dar i maj -fan- så får jag hela 1129 kronor i lön.

kan det bli bättre?
tips på hur jag ska göra. vad säger man liksom när man blivit lovad antal timmar?

en ytterligare rolig händelse i världen. förutom fra och allt kring det.
nu har debatten börjat huruvida avhållsamhet eller kondom och information är bästa metoden för att minska könssjukdomarna. och så vidare. suck.
kolla här eller lyssna här.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror tyvärr det blir svårt att göra så mycket åt din minskade arbetstid eftersom inget anställningsbevis på det skrivits. Bara att fortsätta svära alltså - fast du kan ju alltid försöka med vårdfacket.

Anonym sa...

Jag tycker du ska slå näven i bordet och ringa Jan-Åke.

Frida sa...

haha. ja tack för tipsen. eller "tipsen". jag sa till chefen vad jag tyckte men sen kan jag nog tyvärr inte göra så mkt mer. får jobba på gamla stället också!
men jag är fortfarande lite sur.. 50 % ger ju för i helvete inga pengar.

Anonym sa...

Tur att du inte har nån hyra på sommaren iaf! Men klart, kul med mycket pengar...