lördag, juni 21, 2008

midsommar

midsommar har varit.
jag cyklade till jobbet för första gången på midsommarafton. piece of a cake. tog cirkus en halvtimme. oh yes. jag är rätt nöjd om jag får säga det själv. eller asså, glad att det gick så lätt första gången så jag inte blev avskräckt på en gång..

igår kväll ville jag och paula ta en öl. bara för att liksom, det var ju ändå midsommarafton. vi gick in på den enda öppna restaurangen typ, en grekisk en, och köpte oss en öl. en mythos - han sa att det betyder saga. jag kom fram till att det kanske stämmer. jag var lite hungrig, köket var stängt, och jag frågade om det fanns nåt "litet gott" att smaska på. så han kom ut med ett fat med massa mums och tände ljus - hummus, tzatsiki, klyftpotatis, bröd, kåldolmar, fylld paprika.. "det bjuder jag på". på huset alltså. vi åt och paula berättade om alla gånger folk trott hon är gravid och sagt det! säger man sånt? hursomhelst. efter ett tag ser jag att han kommer med två mythos till. på huset. oh my. jag blir rädd men vem säger nej till öl. så vi fnittrar och dricker som tokar och lämnar ett fint torn med dricks och drar.
det var en konstigt men sjukt trevlig midsommar.

att komma ut - min arbetskamrat som kanske frågar mig varje gång om jag träffat nån karl. karl!? jag har aldrig träffat nån karl. jag brukade träffa killar/män/grabs.. anything. men karl, nädu.
på småländsk/östgötsk bonddialekt.

hon: har du träffat nån karl än då?
jag: nää (lite glatt sådär)
hon: nähä. du kanske inte vill ha nån karl?
jag: nä
hon: du kanske gillar kvinnor du?
jag: jaa (lite med ett leende så) fast det har jag inte heller träffat nån.
hon: gör du?!
jag: jaa
hon: är du lesbisk?
jag: jaa
hon: är du det?
jag: jaa (paus) så är det. det trodde du inte va?
hon: näe.. (paus) är du?!
jag: jaa
hon: jaha. ja frågar man inte så får man ju inte veta.

nä precis. och det var midsommar det.
oj vad med pengar det ska bli i juli.

jag vill tipsa också.
i en annan värld... och dagen v

1 kommentar:

Sofies värld sa...

De var en fin "komma ut" historia. Och hon har ju rätt, frågar man inte får man inget veta...
Och frågar man så blir man överraskad ibland :)

Din midsommar lät mysig. Skönt att bryta traditionen. Vi bröt den genom att bojkotta stången. Stort va?!

/S