söndag, juni 29, 2008

livet och spontanitet

fruktansvärt roligt har det varit i helgen. otroligt. fast väldigt troligt. känns som att jag inte skrattat så mycket på år och dar. inom så kort period liksom. oh my good. det har varit extremt mycket terror som slängts hit och dit mot varandra och det är sånt vi uppskattar i livet. eftersom vi alla verkar lika vrickade. och även massa prat och vin och mat och husdjur och förbannade vinglas och hanson och feber och snor och livshistorier och spöken och ja.. skratt. eller asgarv rättare sagt. mm popcorn. nej, det finns ingen hejd.

ärligt talat har hela den här veckan varit vrickad. och sjukt rolig. men helgen var höjdpunkten och jag får en känsla av att du är välkommen tillbaka sofie :)

med prat kommer tankar. om en vecka fyller an old friend år, som liksom försvunnit på nåt vis. den här personen sa en gång till mig att
...du får en att känna sig totalt hemma samtidigt som du är sjukt spännande och det känns som att du alltid kommer med en nya helt otippad sidor. det blir aldrig tråkigt att höra dig prata. du bryr dig om saker utan att vara för på, du är hård utan att få en att känna sig överkörd. du kan förmedla känslan av saker och människor och uttrycka dig med kroppen som att det vore skitlätt. så kan du le som att du säger att allt kommer bli helt okej...
åh. jag beundrade honom då och saknar honom nu. jag ska skriva ett brev och skicka till en adress som jag inte vet finns.

veckans visdom.
mer spontanbesök och spontanfyllor. allt som är spontant och livet blir genast så mycket roligare.

veckans nordiska uttryck.
att jama. tolka valfritt men husdjur är inblandade och inte vilka husdjur som helst.

veckans tyska dubbning.
(lite i efterhand men ack så roligt)
herr grosse. jag har inte tyska S på mitt tangentbord och nej jag kan inte tyska. eller jo.

Inga kommentarer: