tisdag, juni 17, 2008

tisdagens

dagens födelsedag
asså egentligen är det verkligen inte dagens födelsedag - utan årets!! men saken är att jag fick ottars jubileumsnummer i brevlådan så då kom jag på det. igen. mycket bra nummer som är värt att läsas. som alla ottar är iochförsig. annars går också att läsa på rfsu 75 år. just det - 75 år it is!

dagens roligaste
jag sitter på busshållplatsen och en man kommer gående. en lite äldre man med en stor stor ryggsäck, en vandringsstav, en riktig vandringsstav, och sist men inte minst - en svensk flagga fäst uppe på ryggsäcken. han ser seriöst ut som att han kommit till toppen av nåt berg med flaggan i högst hugg.. fast han kommer gående på bilvägen från åby, genom jursla. gooddamnit.

dagens grattis
angelica brage tog guld i junior-em i typ styrkelyftning. hon kanske slår ihjäl mig nu (med tyngderna) för att jag förmodligen skrev fel, men fan jag kan inte komma ihåg allt. way to go ange!

uppdatering. en kommentar från angelica som jag såg och snodde från okänt ställe:
jajjajaja jag vann och en tant sjöng för mig och jag fick skriva tramsiga autografer och tala dålig engelska.
haha. så skön.

dagens det-glömde-jag-såklart
den gröna gå-gubben i berlin är rolig. eller alltså det var roligt. för den ser ut som att den springer, och det är precis vad man måste göra för att hinna över. oftast. fast man är sisådär tjugotvå år och relativt pigg i benen. det var roligt förstår ni.

dagens återseende
en kär vän ringde igår och sa att hon kommer befinna sig häromkring i sommar och att vi måste hänga. och då blev jag glad för hon är söt. haha. nä för vi har inte setts på år och dar.

lycka.

Inga kommentarer: